Weerbaar voor veerkracht De school als ‘stem’ in de ontwikkeling van veerkrachtige leerlingen

Zingeving is de primaire drijfveer voor ieder mens. Welke rol kan school spelen om deze drijfveer 'aan te boren'.

2 maanden geleden

Spel(l)en – samen spelen, samen veerkracht ontwikkelen

Kunnen bepaalde spellen jongeren bewust maken van hun veerkracht door de zingevende dimensie aan te boren.

2 maanden geleden

Factsheet geestelijke verzorging bij ervaringen van morele verwonding

Deze factsheet maakt inzichtelijk wanneer er aan een geestelijk verzorger gedacht kan worden bij ervaringen van morele verwonding.

2 maanden geleden

Spelenderwijs op weg naar zin. Inspirerende ontmoetingen met jongeren over zin en leven

Jongeren en zingeving: hoe het spelen van spellen zingevende gespreksvoering bevorderen en veerkracht kunnen opwekken.

2 maanden geleden
3 maanden geleden

Eindreflectie leernetwerk 'Relationeel werken en veiligheid'

Het Leernetwerk ‘Relationeel Werken en Veiligheid’ gaat over het relationeel werken met mensen een inloophuis bezoeken of deelnemen aan straatpastoraat. Sommigen zijn dakloos of thuisloos.

4 maanden geleden

Waarderend implementeren voor zingeving

In deze interactieve pdf delen we een succesvolle werkwijze voor implementatie door middel van appreciative inquiry (waarderend werken) mét alle werkvormen.

4 maanden geleden