Huisregels

De inhoud van deze pagina wordt nog verder aangevuld.

Het Kennisplein Zingeving is bedoeld als ontwikkelplek voor professionals uit praktijk-onderwijs-onderzoek, rondom zorg voor zingeving en geestelijke verzorging in de thuissituatie

De belangrijkste huisregels:

  • Wees open en transparant. Registreer je onder je eigen naam, professioneel e-mailadres en organisatie.
  • Wees authentiek. Ben jezelf en geef anderen het gevoel zichzelf te kunnen zijn.
  • Wees respectvol. Plaats geen content die beledigend is of de privacy van anderen schendt.
  • Wees relevant. Blijf binnen het domein van zorg voor zingeving en geestelijke verzorging in de thuissituatie.
  • Vermeld bronnen. Wil je iets delen dat niet eigen is? Vermeld altijd de bron. 
  • Gebruik de kennisbank voor het volgen van de stappen hieronder.
     

Bij overtreding van de huisregels kan de beheerder van het Kennisplein bijdragen wijzigen, inkorten of verwijderen. Zie je dat een ander dit doet? Meld dit dan via contact@kennispleinzingeving.nl

Bijdrage kennisbank

Volg onderstaande stappen voor het plaatsen van een bijdrage van een document voor de kennisbank. Het is mogelijk om onder één bijdrage meerdere bij elkaar horende documenten toe te voegen. Verwijs zoveel mogelijk naar de oorspronkelijke bron van het document (neem de weblink op). Als dat niet mogelijk is, voeg het bestand zelf toe.

Vooraf: creative commons
Maak duidelijk hoe het zit met auteursrechten. Je kunt daarvoor gebruik maken van de internationale standaardlicenties van Creative Commons. Met een keuze uit zes (gratis) beschikbare standaardlicenties bepaalt de auteursrechthebbende in welke mate zijn of haar werk verder verspreid mag worden, en onder welke voorwaarden dit mag. Lees hier alles over de standaardlicenties.

  1. Formuleer een korte, informatieve titel die de kern van het document weergeeft, het liefst met het type document er al in vermeld (rapportage, scholing, werkwijze, handleiding, etc.). Voorbeeld: 'Werkboek geestelijke verzorging in de thuissituatie'.
  2. Schrijf een korte introductie (1 à 2 zinnen), zodat de lezer al een indruk krijgt van de inhoud van het document
  3. Voeg een beknopte beschrijving van het document toe. Zorg voor een overzichtelijke structuur met duidelijke koppen en subkoppen. Maar gebruik van opsommingstekens voor betere leesbaarheid. Noteer in ieder geval:
    1. auteurs van het document
    2. herkomst van het document (maak bijvoorbeeld melding van het ZonMw-projectnummer of andere verwijzing naar de totstandkoming van het document)
  4. Voeg het bestand toe, met een link of upload het bestand. Als je een bestand upload, zorg dat het bestand een logische en herkenbare naam heeft. Geef URL's en bestanden een logische en herkenbare naam, inclusief jaarnotering.
  5. Kies een of meerdere passend thema, die passen bij de inhoud van het document. Dit helpt bij het organiseren van documenten en vergemakkelijkt het zoeken. Je kunt dit eventueel leeg laten. Mis je een belangrijk thema? Geef het door via een bericht.
  6. Vink aan welke type(s) het document is.
  7. Vink onder functies aan voor wie het document met name relevant is.
  8. Je kunt eventuel een publicatiedatum in de toekomst opgeven. Pas vanaf dat moment is het document zichtbaar.
  9. Gebruik relevante trefwoorden die gerelateerd zijn aan het document. Tijdens het typen verschijnen al bestaande trefwoorden; kies zoveel mogelijk uit deze lijst. 
  10. Publiceren of opslaan als concept. Ben je helemaal klaar en heb je alles ingevuld? Kies dan voor publiceren om je bericht meteen online weer te geven. Wil je er later verder aan werken? Kies dan voor opslaan als concept.