Afronding Leernetwerk Zinvolle Wachttijd
Informatie en producten vanuit het leernetwerk Zinvolle Wachttijd
Weerbaar voor veerkracht De school als ‘stem’ in de ontwikkeling van veerkrachtige leerlingen
Zingeving is de primaire drijfveer voor ieder mens. Welke rol kan school spelen om deze drijfveer 'aan te boren'.
Spel(l)en – samen spelen, samen veerkracht ontwikkelen
Kunnen bepaalde spellen jongeren bewust maken van hun veerkracht door de zingevende dimensie aan te boren.
Factsheet geestelijke verzorging bij ervaringen van morele verwonding
Deze factsheet maakt inzichtelijk wanneer er aan een geestelijk verzorger gedacht kan worden bij ervaringen van morele verwonding.
Spelenderwijs op weg naar zin. Inspirerende ontmoetingen met jongeren over zin en leven
Jongeren en zingeving: hoe het spelen van spellen zingevende gespreksvoering bevorderen en veerkracht kunnen opwekken.
Zingeving in de kinderpalliatieve zorg: vernieuwde CONNECT-toolkit beschikbaar
Wanneer een kind of jongere een ernstige ziekte of beperking heeft, verandert alles. Zorgverleners kunnen veel betekenen door aandacht te hebben voor zingeving - zelf of, zo nodig, door doorverwijzen.
Eindreflectie leernetwerk 'Relationeel werken en veiligheid'
Het Leernetwerk ‘Relationeel Werken en Veiligheid’ gaat over het relationeel werken met mensen een inloophuis bezoeken of deelnemen aan straatpastoraat. Sommigen zijn dakloos of thuisloos.
Kaartenset Zinspelen
Deze kaartenset bestaat uit tekeningen die een opening kunnen zijn naar een gesprek over zingeving bij mensen die armoedeproblematiek ervaren of op een andere manier in stressvolle situatie zijn.
Zinvolle presentie in het straatpastoraat Geestelijke verzorging in woord en daad.
Artikel met de hoofdbevindingen uit het leernetwerk rond geestelijke verzorging bij dak- en thuisloze mensen.
Zingevingszorg voor mensen met dementie thuis; lessen vanuit een leernetwerk
In dit artikel beschrijven we de opbrengsten en lessen vanuit het
leernetwerk ‘Zingeving in dementiezorg en ondersteuning’.